HTML

Tigázos megpróbáltatások napjai -2 és -5°C között

Ha lakóparkban veszel házat, halálra szivat a TIGÁZ. Először nem írja át az órát, majd nem küld számlát. Amikor örülsz ennek, akkor tartozás miatt le akarja azt egy hazugságra hivatkozva szerelni. Közben persze te már befizetted a tartozásod, de ez sem érdekli őt. Újabb hazugsággal szerelné le a gázórát. Ha ellenállsz, rádhívja az ellenőröket.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Hogyan próbál a TIGÁZ és alvállalkozói lehúzni először 13eFt-ra, majd miután az nem sikerül, hogyan próbálja a sértetlen gázórára rábizonyítani, hogy hamísított

2010.01.22. 14:22 Magyarországom

Röviden:
- 1 év alatt sem írta át a nevemre a TIGÁZ a gázórát
- nem küldött se egyenlegközlőt, sem számlát, ezért nem fizettünk
- figyelmeztetés nélkül kikapcsolná az órát, velem fizettetne 13.5eFt-ot
- mivel nem engedme az órát leszerelni, a kerítésemnél a füvet kipusztítja
- miután ez nem jön össze, megpróbálja hamisítottnak beállítani az órát, hogy 500eFt-ra bűntessenek. 


A történet kb. 14 éve kezdődik, amikor egy vállalkozó  lakóparkot épített egy Pest megyei területen. A házak elkészültek, az egyik bemutatóházat azonban nem adták el, csak 2008 végén.

Az átadást során derült ki, hogy kb. 37.000m3-t használt el a beruházó, azaz kb. a ház árának a felét már eltüzelték úgy, hogy azt nem is használták. Az átadásnál igazolta az eladó, hogy a számlákat hiánytalanul kifizette.

Kb. 1 hónappal az átadás után, talán 2009 februárjában kíséreltük meg először átírni a mérőket a nevünkre.
Mindegyik szolgáltató 1-2 napon belül átírta a fogyasztó nevét, kivéve a TIGÁZ-t.

A TIGÁZ arra hivatkozott, hogy az átírás pillanatában néhány ezer forintos túlfizetésben volt az eladónk. Külön nyilatkozatot kért arra, hogy mit tegyen a túlfizetéssel a TIGÁZ.
Hosszú vita kezdődött, hiszen kb. 50 km-t utaztam, hogy a mérőt át tudjam írni, ezen felül kb. 2 órát vártam is a soromra.
De nem. Bár ott a helyszínen még be lehetett volna húzni azt a rubrikát, hogy utalják vissza, de erre már nem volt hajlandó az ügyintéző.

Kb. 2009 márciusában jött ki a TIGÁZ egyik szakembere, hogy lecserélje a gázórát. Akkor is jeleztem, hogy még mindig nem írták át az órát.

2009 júniusában voltam ismét a TIGÁZ-nál, most már felfegyverkezve azokkal a kitöltött formanyomtatvánnyal, amelyben a túlfizetés rubrukája a sok gondot okozta.

Kb. 1 órás sorbanállás után ismét közölték, hogy nem írják át a gázórát, mivel már több, mint 1/2 év eltelt az átadás óta. Igazoljam, hogy én vagyok a tulajonos tulajdoni lappal, mert az adás-vételi szerződés már nem elég.
Oké, újabb 50 km-t tettem meg feleslegesen.

A történet után többször is jeleztük a TIGÁZ felé, hogy nem kapunk csekkeket, se számlát. De ettől függetlenül se számla, se levél, se más nem érkezett.

Egészen vidámak voltunk, hiszen időlegesen nem kellett a gázért fizetnünk, ugyanis az eladóval abban állapodtunk meg, hogy az átírásig ő fizeti a számlát, az átadás és átírás között a TIGÁZ számlája alapján fogjuk majd az eladónak a gázszámlát megfizetni.

 

Idén január 21-én 2 szerelő jelent meg a házunk előtt, hogy ellenőriznék a plombát a gázórán. Természetesen beengedtem őket. Míg az egyik a nyomtatványok aláírásával foglalt le (amit természetesen elkezdtem elolvasni), a másik nekiesett a gázórának, és levágta a plombáit. Amikor kérdeztem, hogy hogyan tudja a plomba sértetlenségét úgy ellenőrizni, hogy levágja, közölte, hogy igazából őt nem is érdekli, hiszen csak a gázórát akarja leszerelni, mivel 90napot meghaladó a tartozásunk.
Mivel korábban túlfizetése volt az eladónknak, mondtam, hogy biztosan nem lehet tartozás, hiszen számla még nem érkezett meg, de felszólító levél sem. Éves elszámolás alapján kell fizetnünk, azaz ha januárban majd jön a számla, akkor azt februárban kell megfizetni.

Kiderült, hogy bár többször kértük az átírást, addig is a számlaküldés címének a megváltoztatását, még mindig (az azóta már megszűnt) eladó évek óta nem aktuális címére küldték a leveleket.
Az sem érdekelte őket, hogy máskor (pl. a gázóra-csere során, továbbá 2 leolcasás során) elértek telefonon, most mégsem értesítettek a tartozásról, pedig a komputerükben már nyilván vagyok tartva csak még 1 irat hiányzik.

Mivel nem engedtem a gázóra leszerelését, az egyik szerelő szabályosan dulakodni kezdett. Mikor látta, hogy tárcsázom a rendőrséget, egyszer csak faképnél hagyott, hogy majd kint, az utcán leköti a vezetéket.
Elég vicces volt: mondom neki, hogy ahhoz pénteken fog tuni kérni útburkolat-bontási engedélyt.
A másik szerelő közben a kertben lévő nyomáscsökkentő dobozát feltörte, hogy ott zárja le a gázt. Kiabálásomra az is elhagyta az ingatlanunkat.

Hosszas telefonálás kezdődött. A szerelők természetesen nem a TIGÁZ szerelői voltak, hanem egy alvállalkozójáé. Az alvállalkozó számát a szerelők ruhájáról leolvasva hívtam, aki közölte, hogy semmi gond nincs, hiszen csak addig szerelik le az órát (-3 °C fokban), amíg befizetem a csekket. Én ezt nem akartam, csak annyit kértem, hogy 2 óra időt biztosítsanak, hogy a TIGÁZ-hoz elmehessek, a számlatartozást egyeztetni, és ha tényleges tartozás van, azt befizetni. 4 iskorú gyerekünk van, éjszaka -5°C van.

Őket ez nem érdekli. Nincs mérlegelsi jogkörük. Ők parancsra cselekszenek. A parancsnok nevét, elérhetőségét nem adhatják meg.

Eközben újabb dulakodás kezdődött az utcán, mivel az előkertemben a füvet elkezdték felásni, amit azzal akadályoztam, hogy nem mozdultam el.

Furcsa volt, hogy nincs se közterülethasználati, se útburkolat bontási engedélyük, mégis nekiállnak egy ilyen munkának. Jeleztem, hogy rendőrt hívok, ha folytatják az előkertem tönkretételét.A szerelők abban bíztak, hogy megfagyom a -°C fokban, mert csak egy vékony pullóverben álltam ott. De én tovább bírtam az idegek csatáját, kb. 1.5 óra hadakozás után elhajtottak.

Közben hívtam a TIGÁZ ügyfélszolgálatát, hogy megtudjam, van-e tartozás (vagy az eladónk túlfizetése elolvadt-e már). Mivel kiderült, hogy jelentős tartozás van, kértem a diszpécsert, hogy 1 nap haladékot adjanak. Ő közölte, hogy ilyenre már nincs mód. Ha kell, erőszakkal is kikapcsolják a gázt. Oké mondtam, befizetem a postán a pénzt, és bemutatom a szerelőnek (akinek valamilyen TIGÁZ-os igazolványa is volt, bár nem volt ráírva, hogy TIGÁZ dolgozó, vagy hogy mi a beosztása; első ránézésre csak egy TIGÁZos belépőkártya volt). A diszpécser szerint nem felel meg, csak a személyes befizetés. Személyesen befizetni azonban csak Diósdon lehet legközelebb, de azt is csak 14.30-ig.

Mivel volt addig még 1 óra idő, ezért újabb út Diósdra. 14.00-re oda is értem. Ismét várakozás, majd boldogan léptem a kasszához.

A kasszánál közölték, hogy csak bankkártyával lehet fizetni, mivel 14.10-kor már lezárták a kasszát. Ha nagyon sürgős nekem (és nem akarok még 50 Km-t utazni), akkor menjek el a legközelebbi postára és ott fizessem be a pénzt, de siessek, mert 15.00-kor zárnak. Kinyomtatták a csekket a tartozásról, futás a postára.

Mivel biztosra akartam menni, visszamentem a TIGÁZ-hoz bemutattam a csekket és kértem, hogy amíg ott vagyok, töröljék a kikapcsolást a komputerből és hívják is fel a szerelőt. Ők felhívni nem voltak hajlandók, de a komputerből törlik. Ha már ott voltam, próbáltam a nálam lévő papírokkal ismét átírattatni a szolgáltatási szerződést, de nem lehet, mert nem elég friss a tulajdoni lap (3 hónapnál nem lehett régebbi).

Hazafelé felhívtam a "szerelőket", hogy másnap jöjjenek visszaplombálni az gázórát. Megerősítette a telefonban a vezetőjük, hogy törölve lett a kikapcsolás ténye.

 

Reggel tényleg megjelenik 2 gázszerelő: jöttek plombálni.
Rutinos vagyok: csak azután engedem be őket, hogy igazolványt, munkalapot kérek. Igazolvány nem túl frankó (ez is úgy néz ki, min egy beléptetőkártya TIGÁZ reklámmal), munkalapon azonban tényleg csak plombálás van felírva.

Ahogy beengedem a házba a szerelőt, az szintén nekiugrik a gázórának, és valami belső kényszer miatt leszereli. Kérdem tőle, most miért szerelte le, amikor plombálásról volt szó, ő azt mondja, hogy csak ellenőriznie kell a gázórát.

A leszerelést követően kijelenti, hogy elviszi a gázórát, mert szerinte hamisítva van. Nézzek csak bele a belsejébe, ott egy cső másfelé kanyarodik, mint kellene. 
Belenézek a gázóra nyakán lévő csatlakozóba, én csak egy egydarabból kiöntött, sértetlen, hibátlan műanyagot látok. Szerintem teljesen szabályos, érintetlen. "Szerelő" közli, hogy ezt a gázórát elviszi, ad jegyzőkönyvet, hogy miért vitte el a gázórát, de helyette felszerel egy másikat.

Én közöltem velük, hogy most már tényleg rendőrt hívok, mert a 2. napja szórakoznak. A gázórát nem viheti el, maximum a TIGÁZ igazolt alkalmazotta. Ő nem tud ilyet felmutatni.

Hosszas vívódás után felhívja a "szerelő" a TIGÁZ-t, ahonnan küldenek 2 ellenőrt, az átvételhez.
Kb. 1 óra után kiérnek az ellenőrök. Közlik, hogy hibátlan az óra. Kétszer is rámérnek, egy speciális műszert kötnek az órára, ami levegőt nyom át az órán, a levegő mennyiségét pedig egy másik órával lemérik. Pontosan ugyanannyi.

Ezek után a TIGÁZ alvállalkozó alkalmazottai visszaszerelik az órát és elmennek.

 

Gyors telefon részemről a TIGÁZ-nak, mi történt volna, ha hagyom leszerelni az órát:

- min. 13.500 Ft-ot kellett volna fizetnem az óra visszakapcsolásáért 
- ha valamilyen "baleset" folytán véletlenül sérült volna az óra útközben a TIGÁZ felé, akkor 500eFt büntetést kellett volna fizetnem...

Üzenem a "kedves" TIGÁZ-os "szerelőknek" - bár hívjuk inkább őket lehúzóknak:

ezúttal nem jött össze.

 

 

 

Kérdéseim:
- miért írja át 1 nap alatt az összes szolgáltató a szerződő felet, miért csak a TIGÁZzal van problém?
- ha tudják, ki a tényleges használó, miért nem neki küldik ki a számlát?
- miért nem elég befizetnem a postán a tartozást, miért kell elmennem személyesen?
- ha látják az adásvételi szerződést (eredetiben, földhivatal által érkeztetve, ügyvéd által ellenjegyezve), miért nem írják át a szerződő felet?
- miért csak 14.30-ig van pénztár? Aki dolgozni jár, az mikor intézze az ügyeit?
- miért csak 14.00-ig lehet fizetni készpénzben? ezt miért nem jelezték a weboldalukon?
- miért nincs azonosításra alkalmas igazolványuk?
- miért nem tunak adni 1 nap haladékot?
- miért nem tudja a kikapcsoló "szakember", hogy mennyi a tartozás?
- miért jó nekik kikapcsolni egy órát, ha 1 óra múlva újra be kell kapcsolni?
- miért érdeke a "szakembernek" dulakodni az ügyféllel?
- miért érdemes hazudnia a "szakembernek"?
- miért mondja a "szakember" a szemmel is látható új, hitelesített, sértetlen burkolatú órára, hogy hamisított?
- miért nem független ellenőrök szerelik le az órákat?
- mi garantálta volna az esetemben, hogy a velem haragos vállalkozó nem rongálja meg a gázórát, hogy nekem kárt okozzon?
 

 

 

4 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tigaz.blog.hu/api/trackback/id/tr551692730

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: website laten maken 2018.07.30. 16:06:05

Kerékpár bolt - Kerékpár turizmus - Kerékpár bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gáz gond (törölt) 2010.06.27. 17:13:48

Sziasztok.
én a saját esetemet szeretném le írni.

Segítséget szeretnék,kérni.Hova forduljak,mit tegyek.
Tigázosok le cserélték óránkat,de állítólag lopjuk a gázt .
Ki küldtek 500.000 ft os kötbéres büntetést.
4 évvel ezelőtt ,volt egy német juhász kutyánk,és bele akadt az órába .
kicsit meglazult a számláló fed lapja .
Hívtam tigázt ,elmondtam mi történt,kérdezték forog e számláló,mondtam igen,akkor semmi gond mondták ők
Azóta 4x voltak ellenőrizni órát,semmi gond nem volt .
Most óra bevizsgálást kértek,ott volt férjem,de furcsa dolgok történtek.
Rá kötötte fogyasztás mérőre,a mérő tökéletesen működött 100%os volt a mérés.
Erre ő,a meglazult,(elengedett) számláló dobozt,többszöri próbálkozás után,fel feszítette,eltörte a stiftet benne.
Ezután tovább feszegette kb:2-3cm húzta ki ,mire az óra meg állt, a férjem rá is szólt,erre közölte,hogy csak meg mutatta,hogy kell
gázt kivenni.Az óráról több fénykép is készült,szemből,oldalról,az oldalsó fényképek nem kerültek bele a szakértői véleménybe,pedig azokon látszik hogy nem volt az óra ki feszítve.
.Természetes ,hogy karcolás volt rajta, ezt nem is vitatjuk,mert ugye lánc , drót megkarcolta 3-4 helyen,ami már rongálásnak és feszegetésnek lett be írva ,a szakértői véleménybe.Még azt nem értjük,hogy a kinagyított fogas kerék,hogy került anyagba,amin természetesen fékezési nyomok vannak,holott a férjem
jelenlétében nem szedte szét fogaskereket ,hogy ez akkor látszódott volna.Szemből le van fényképezve mikor egybe van óra ,de azon semmilyen sérülés nem látszik.
Kérdem én ,miért más került bele szakértői véleménybe,mint amit ott szóba elmondott??Azokat a képeket,amik végül is be lettek téve szakvéleménybe miért nem mutatták meg.Arról hogy mi történt,jegyzőkönyv nem lett alá írva, csak elején,hogy nem élünk panasszal az óra bevizsgálása ellen.Szeretnék segítséget kérni,mit tegyek?? Köszönöm válaszotokat.

Magyarországom · http://magyarorszagom.blog.hu/2011/02/15/europa_masolja_az_orban_kormany_politikajat 2010.06.30. 12:19:41

@Gáz gond:
Sajnos én sem tudom, ilyen esetben kihez lehetne fordulni.

Elvileg jó támasznak tűnik a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség

www.nfh.hu/

1088 Budapest, József krt. 6.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
Irodák:
www.nfh.hu/portal/informaciok/elerheto/irodak/iroda.html

segítés 2011.07.24. 18:09:12

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium új szakértői névjegyzékében és kereső programjában az igazságügyi szakértő keresése például a "földgáz" kifejezés beírásával, illetve a "421413" kód beírásával történhet.

segítés 2011.08.22. 11:44:51

Privátban az e-mail cím megadása esetén tudok segíteni a mérő leszereléses, szabálytalan gázvételezéses ügyekben közreműködő ügyvéd címének a megküldésével.
süti beállítások módosítása